همزمان با دهه مبارک فجر، پوستر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در اراک رونمایی شد.
کد خبر: ۱۰۹۰۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷ 02 February 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در این آیین در جمع خبرنگاران گفت: اراک نیازمند ایجاد پردیس سینمایی است و از نبود این مهم رنج می‌برد.
سینا دلشادی افزود: اراک ظرفیت پردیس‌سازی سینمایی را دارد و سینماهای تک سالن و حتی دو سالن هم جوابگو نیست.
وی بیان کرد: باید همت کرد تا پردیس سینمایی در اراک به عنوان یک نیاز در حوزه سینمایی ایجاد شود و در این راستا مانند بسیاری از کشورهای دنیا، بخش خصوصی و شهرداری‌ها باید حضور پررنگ داشته باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: تالار مرکزی اراک یکی از سه تالار بزرگ کشور است و اگر این طرح ملی افتتاح شود، امکان اکران فیلم به صورت همزمان در چند سالن انجام می‌شود.
دلشادی اظهار داشت: در سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی، کسری اعتبار این طرح، ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام و مصوب شد ۵۰ درصد آن به صورت استانی و ۵۰ درصد به صورت ملی تزریق شود.
وی با بیان اینکه وعده افتتاح این طرح در تابستان ۱۴۰۲ داده شده است، عنوان کرد: پیشرفت فیزیکی این طرح، حدود ۸۰ درصد است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: نظرسنجی صورت گرفته سال گذشته در خصوص اکران فیلم‌های جشنواره فجر، مبنی بر نارضایتی فضای اکران بود و خارج از تعطیلی موقت سینما عصر جدید، امسال تصمیمی بر اکران فیلم در این مکان نبود.
دلشادی عنوان کرد: سینما عصر جدید هم‌اکنون به دلیل اختلاف بین دو مالک به صورت موقت تعطیل است و از همه ابزارهای قانونی استفاده شده تا صلح بین مالکان برقرار و سینما مجدد باز شود و پس از بازگشایی این سینما نیازمند اصلاحات جدی است.
وی اظهار داشت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک همکاری و استقبال خوبی در راستای اکران فیلم‌های چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در فرهنگسرای شهر اراک داشتند و تصمیم بر برگزاری اکران فیلم در این مکان شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: آزمایشات صوتی و تصویری لازم در این مکان صورت گرفت و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک برای تجهیز دایم فرهنگ‌سرای شهر یک و نیم میلیارد تومان هزینه کرد.
رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلانشهر اراک هم گفت: امید آفرینی در جامعه ضروری است و اصحاب رسانه در این راستا رسالت سنگینی برعهده دارند.
 داود قربانی افزود: دشمنان همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا تلاش مسئولان را تضعیف کنند که در این خصوص نیز رسانه‌ها باید با انعکاس واقعیت‌ها، وظایف خود را به خوبی انجام دهند.
وی بیان کرد: هنرمندان زیادی در شهر اراک وجود دارند که معرفی این چهره‌ها باید مورد توجه جدی قرار گیرند.
رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: در شورای ششم رویکرد فرهنگی بعد از توجه به محله محوری، از برنامه‌های مهم و مورد تاکید است.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک هم گفت: تعامل و همکاری بین بخشی نقش موثری در ارایه خدمات بیشتر و مطلوب‌تر دارد.
علیرضا شعبانی افزود: سیاستگذاری شهرداری و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک در چند حوزه است که مهم‌ترین آنها توسعه زیرساخت‌ها است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته کلنگ‌زنی مجتمع‌های فرهنگی در دستور کار است.
وی بیان کرد: این پروژه‌ها زود بازده است و در کوتاه‌ترین زمان تکمیل و در اختیار مردم قرار می‌گیرد و توسعه اماکن ورزشی با نگاه به مناطق کم‌برخوردار از دیگر برنامه‌ها است.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک ادامه داد: تنوع رویدادهای فرهنگی و هنری باید مورد توجه قرار گیرد و افزایش سطح کیفی و تنوع در برنامه‌ها در اولویت‌ برنامه‌های سال آتی است.
شعبانی اظهار داشت: سعی است با تجهیزاتی که در راستای اکران فیلم در فرهنگسرای شهر صورت گرفته، این مکان به عنوان سینمای دایم نیم روز، خدمات فرهنگی به شهروان ارایه دهد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک دهه مبارک فجر، گفت: جشنواره‌ها و پویش‌های متعددی در دهه مبارک فجر توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی تدارک دیده شده است.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک افزود: در این دهه، ۴۴ جشن در ۴۴ مسجد نیز پیش‌بینی شده است.
شعبانی بیان کرد: المپیاد بزرگ ورزشی جام «امیرکبیر» به عنوان یکی از رویدادهای بزرگ ورزشی استان مرکزی نیز از فردا (پنجشنبه) به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک در فرهنگ‌سرای این شهر آغاز و یه مدت دو ماه به طول می‌انجامد.
وی گفت: این رویداد ورزشی در ۲۸ رشته ورزشی برگزار می‌شود و پیش‌بینی می‌شود چهار هزار نفر در این برنامه شرکت کنند.
اکران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فجر در استان مرکزی از ۱۷ تا ۲۳ بهمن‌ماه جاری در فرهنگ‌سرای شهر انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار